|
-
alpro door-to-door
alpro door-to-door
Alpro is dé pionier op het vlak van plantaardige voeding. Het bedrijf is de Europese marktleider van voedingsproducten op basis van soja. Soja is van nature gezond en voedzaam, en Alpro maakt er heerlijke plantaardige alternatieven voor melk, yoghurt, room en margarine van.
Quiviv kreeg de vraag van Alpro om bij de start van het aspergeseizoen een door-to-door campagne op te zetten. Om de culinaire hoogdagen van het asperge-seizoen te claimen brachten we de asperges en Alpro samen in een inspirerend krantje. ‘Aspergetijd!’ is een krant vol culinaire passie met zinnenprikkelende recepten, inspirerende doe-het-zelf-tips en handige weetjes. Want asperges lenen zich uitstekend tot eenvoudige, frisse gerechten. Net zoals de producten van Alpro: licht, gezond en plantaardig. Smakelijk!
|
-
expo terracotta army cultural marketing
expo terracotta army cultural marketing
In Kursaal Oostende loopt de overzichts-
tentoonstelling ‘Het Terracottaleger en de Eerste Keizer van China. Een uitzonderlijke expo over het China van 2.200 jaar geleden. Het is de meest volledige tentoonstelling ooit gemaakt over het Terracottaleger, de dodenstad en het leven van de eerste Keizer. De expo presenteert op 1.800m2 meer dan 300 reproducties van beelden, strijdwagens, wapens en objecten die ontdekt werden in de kuilen van de dodenstad.
Quiviv coördineert voor deze langlopende expositie de volledige marketing & promotiecampagne:
mediapartnerships -en planning, perscampagne, promodeals, field activatie, social media, testimonial clips, affichagenetwerken, vormgeving, productie, enz... Met 40.000 bezoekers is de expo één van de zomertoppers aan de Belgische kust.
|
-
apple premium resellers iDays
apple premium resellers iDays
De Apple Premium Resellers (APR) bieden het complete aanbod aan Macs, iPads, iPhones, iPods, software en accessoires. Bij een APR kan je naar hartenlust alle devices uitproberen, advies inwinnen en genieten van een optimale service na verkoop. Er zijn in België en Luxemburg 40 Apple Premium Resellers.
Tijdens de iDays genieten klanten van speciale voorwaarden op een Apple product gedurende één week, enkel geldig bij de Apple Premium Resellers.
Quiviv ontwikkelt het concept voor iedere iDays campagne, zorgt voor alle instore communicatie en werkt een optimale media-mix uit om zoveel mogelijk traffic naar de APR’s te brengen.
Op de website www.idays.be worden nieuwe acties aangekondigd en kan de bezoeker via een dealer locator heel snel de dichtstbijzijnde APR terugvinden.
iDays juni iDays maart
|
-
triodos bank lanceringscampagne
triodos bank lanceringscampagne
Triodos Bank is de enige bank in België die duurzaam en transparant bankiert. Bij Triodos Bank vindt u enkel duurzame producten en diensten. Alle producten combineren een financiële opbrengst met een maatschappelijk rendement. Triodos Bank financiert enkel bedrijven en organisaties met een ecologische, sociale of culturele meerwaarde.

Om verdere groei mogelijk te maken opent Triodos Bank in Gent een eerste regionaal kantoor. Quiviv verzorgt voor Triodos de lanceringscommunicatie met een belangrijke focus op traffic building naar het nieuwe kantoor. De motor van de campagne is de expositie 'Jij Bepaalt!'. Samen met tekenaars Eva Mouton (De Standaard) en Ilah (De Morgen, De Tijd) bouwt Quiviv een expositie rond het nieuwe nationale campagnethema van Triodos 'Jij bepaalt de wereld waarin we leven'. Quiviv zorgt voor het concept, de ontwikkeling van de expositie, de (pers)communicatie rond de expo en de officiële opening en de organisatie van drie evenementen.
Bekijk hier de reportage in Reyers Laat op Canvas met Eva Mouton en Ilah over de expo bij Triodos
Tijdens de Gentse Feesten zorgt Quiviv voor merkactivatie en trafiek naar het kantoor door een samenwerking op te zetten met het Internationaal Puppetbuskersfestival. Op het programma een hele rits aan internationale poppentheatervoorstellingen. Een sympathieke kennismaking met Triodos en een subtiele manier om nieuwe contacten te genereren.
|
-
eneco solar b2c & b2b communicatie
eneco solar b2c & b2b communicatie
Eneco Solar is een divisie binnen Eneco die zich specifiek bezighoudt met het ontwikkelen en beheren van zonnestroominstallaties. Eneco Solar richt zich zowel naar bedrijven als particulieren. Daarnaast beheert Eneco Solar een eigen portfolio aan PV assets.
Quiviv beheert voor Eneco Solar de marketing & communicatie activiteiten. Het hele spectrum komt hier aan bod: online communicatie, direct mailing, press relations, advertising en lead generation.
|
-
haerens new brand identity & website
haerens new brand identity & website
Haerens is een internationaal glasbedrijf, gespecialiseerd in high-tech glas. Zij produceren glasproducten voor de haardenindustrie, allerhande thermische productieprocessen en high-tech glas voor de medische wereld. Haerens heeft de voorbije 75 jaar een grote evolutie doorgemaakt: van kolenhandel, naar kachelbouwer tot high-tech glasbedrijf. Met de overname van het Spaanse Vitrotec in 2013 is het familiebedrijf uitgegroeid tot de grootste leverancier van kachelruiten in de Benelux en Spanje.
Om de verdere internationale expansie en de ontwikkeling van nieuwe marktsegmenten kracht bij te zetten is een grondige herziening van de corporate identity noodzakelijk. Quiviv analyseert samen met Haerens de brand identity en ontwikkelt op basis van de resultaten samen met grafische partner Skinn een nieuwe huisstijl en website.
|
-
wildkop creatie winkelconcept
wildkop creatie winkelconcept
‘Wildkop’ is een nieuw winkelconcept ontwikkeld door Ann De Wilde en Christophe De Muynck, ontstaan uit een passie voor decoratie in combinatie met de mediterrane keuken. ‘Wildkop’ biedt een breed gamma kruiden, ambachtelijke serviezen, originele kookboeken, kwalitatief tafellinnen, enz… Een gamma waar het puur en authentieke karakter in de keuken steeds centraal staat. De winkel bevindt zich in Nieuwpoort en is sinds de herfsvakantie geopend.
Quiviv leverde aan Wildkop een gekruid marketing -en communicatietraject. Daarnaast roerden we samen met onze grafische partner Skinn in de pot om ondermeer een logo, huisstijl en website klaar te stomen.
|
-
bazar d'accessoir launch winkelconcept
bazar d'accessoir launch winkelconcept
Bazar d’Accessoir is een nieuw pop-up winkelconcept. Waar pop-up stores doorgaans gebruik maken van leegstaande of bijzondere panden creëert Bazar d’Accessoir een pop-up winkel in het salon bij je thuis. De salonshop wordt sfeervol ingericht en je kan er vrijblijvend rondsnuisteren in het ruime assortiment mode-accessoires bij een hapje en een drankje.
Quiviv leeft zich helemaal uit in dit nieuwe winkelconcept. We adviseren en begeleiden Bazar d'Accessoir in het volledige marketing -en communicatietraject. Daarnaast ontwikkelen we samen met onze grafische partner Skinn ondermeer een logo, huisstijl en website.
Bekijk zeker en vast www.bazardaccessoir.be en ontdek de mogelijkheden om ook zelf een bazar@home te organiseren.
|
-
pv vlaanderen imagocampagne
pv vlaanderen imagocampagne
PV-Vlaanderen is de Vlaamse sectorvereniging voor fotovoltaische zonne-energie. De vereniging vertegenwoordigt alle grote leveranciers en installateurs en ook de gespecialiseerde producenten van PV-systemen en componenten.
De verkoop van zonnestroomsystemen kent het afgelopen jaar door allerlei redenen een fikse terugval. Om de particuliere en de kmo markt opnieuw in beweging te krijgen en de perceptie terug te herstellen is er een absolute nood aan een imagocampagne rond zonne-energie. Quiviv werkt in opdracht van PV Vlaanderen een B2C en B2B campagne uit. De USP van zonne-energie is dat je zelf lokaal elektriciteit produceert en verbruikt. Daarom werd voor het campagneconcept 'Stroom van Eigen Kweek' gekozen. Iets in eigen kweek (groenten, fruit) staat voor kwaliteit, duurzaamheid, onafhankelijkheid en is bovendien altijd voordeliger. De campagne omvat een uitgebreide mix met ondermeer radio, print, online, social media, pers en sectorcommunicatie. De visualisatie gebeurt in samenwerking met onze grafische partner Skinn.
Bekijk zeker de website stroomvaneigenkweek.be
Bekijk hier de reportage op het VRT Journaal. Quiviv slaagde er in om 2 klanten in één reportage tevreden te maken. Een mooie dubbelslag !
|
-
belgian boat show b2c radiocampagne
belgian boat show b2c radiocampagne
De Belgian Boat Show is de jaarlijkse afspraak in Flanders Expo Gent voor al wie gepassioneerd is door watersport. In 2013 bestaat de beurs 25 jaar en wordt er extra ingezet op pure waterbeleving met doe activiteiten zoals wavesurfen, zeilen, kajakken, stand up paddle, enz...
Quiviv zorgt voor het concept en de creatie van een nieuwe 20” radiospot voor een intensieve radiocampagne op Qmusic. De focus van de campagne is uiteraard waterbeleving. Enjoy !
|
-
countryside+ persactivatie
countryside+ persactivatie
De lifestylebeurs ‘Countryside+’ kiest na 17 edities voor een vernieuwde aanpak. De beurs die bij haar ontstaan de focus legde op de landelijke levenstijl is geëvolueerd naar een breder lifestyle evenement met bijzondere aandacht voor authenticiteit.
Quiviv voert de basispersactivatie uit: copyrwriting persberichten & persdossier, distributie en actieve opvolging van alle perscontacten en de organisatie van een persevenement. Daarnaast levert Quiviv een concept dat zowel de pers alsook het brede publiek extra triggert. De beurs die resoluut kiest voor vernieuwing, lanceert een nieuwe trend: het hintliften. De klassieke duim wordt bij het liften versterkt met een visuele aanwijzing om de bestemming van de lifter kenbaar te maken. De hintlifters kozen zo tijdens het persevenement voor bestemmingen die verwijzen naar de zeven nieuwe belevingszones op de beurs.
|
-
humo media b2b communicatie
humo media b2b communicatie
Humo Media is de interne regie van Humo. Deze regie is gespecialiseerd in het ontwikkelen van creatieve formules op maat van de adverteerder.
Quiviv zet een B2B communicatieplatform op om doelgericht adverteerders, mediacentrales en reclamebureau's te informeren over de offline en online advertentiemogelijkheden bij Humo. Bekijk zeker even de nieuwe B2B website humomedia.be
|
-
hout & habitat b2c radiocampagne
hout & habitat b2c radiocampagne
De beurs HOUT & HABITAT in Antwerp Expo richt zich naar een breed publiek dat graag hout integreert in en rond de woning. Het aanbod is uitgebreid: houtskeletbouw, houtmassiefbouw, houtafwerking voor binnen en buiten en houten meubelen.
Quiviv zorgt voor het concept en de creatie van een nieuwe 25” radiospot voor een intensieve radiocampagne op Qmusic en JoeFM. Hout zit overal. Zelfs in de naam van vele Vlaamse steden en gemeenten. In de radiospot worden al de inwoners van deze 'houten' gemeenten opgeroepen om zeker een bezoek te brengen aan de beurs Hout & Habitat.
|
-
sbs belgium b2b communicatie
sbs belgium b2b communicatie
SBS Sales Belgium is de reclameregie van 6 zeer diverse televisiestations: VIER, VIJF, Discovery Channel, MTV, TMF en Nickelodeon.
SBS Sales wil een sterkere positionering als regie én meer bekendheid voor alle zenders in de portfolio. Quiviv ontwikkelt een nieuwe overkoepelende huisstijl voor SBS Sales, waar elke zender en de bijhorende doelgroep zich in kan terugvinden. De veelheid aan doelgroepen worden gevisualiseerd met het beeld van een groei -of lengtemeter. Deze meter geeft de positionering van een zender weer en speelt meteen ook met de accurate meetbaarheid van campagnes via SBS.
|
-
humo media direct marketing campagne
humo media direct marketing campagne
De TNS Kaderledenstudie 2012 toont aan dat Humo zeer selectief scoort bij kaderleden en bedrijfsleiders. Meer dan 1 op 4 kaderleden leest Humo.
Humo is voor een adverteerder geen voor de hand liggende keuze als hij met specifieke producten of diensten kaderleden wil bereiken. Quiviv lanceert met de TNS studie in het achterhoofd een gerichte campagne (direct mail, advertenties en nieuwsbrieven) naar adverteerders, reclamebureau's en mediacentrales om deze perceptie bij te sturen.
|
-
the pool b2b communicatie
the pool b2b communicatie
The Pool biedt cross media opportuniteiten op maat van adverteerders, reclamebureau's en mediacentrales. The Pool haalt z'n inspiratie uit de zeer uitgebreide titelportfolio van SanomaMedia, SBS Sales Belgium, HumoMedia en Corelio Connect.
The Pool is opgericht in het voorjaar 2012 als een afzonderlijke entiteit binnen De Vijver. Quiviv ontwikkelt voor The Pool het logo en de bijhorende corporate identity. The Pool is een plek waar mediatitels elkaar ontmoeten, samen worden ze sterker, ze zijn verweven en steunen op elkaar om zo nog betere en doelgerichte resultaten te leveren. The Pool is een vijver, een plas of een emmer vol letters, woorden die samen titels vormen van alle media die 'The Pool' in combinatie kan aanbieden. They all cross, letterlijk en figuurlijk.
|
-
enfinity marketing management
enfinity marketing management
Enfinity is een internationale ontwikkelaar van zonne-energieprojecten. Het bedrijf is actief in Europa, Azië en Amerika en heeft een aanbod naar de investeerders, business en de residentiële markt.
Quiviv beheert voor Enfinity alle marketing & communicatie activiteiten. Quiviv definieert de marketingstrategieën en rolt deze internationaal uit in de verschillende markten. Het hele spectrum komt hier aan bod: corporate communicatie, online communicatie, press & public relations, advertising, interne communicatie, corporate affairs, trade marketing, lead generation, product management, beurzen & events, enz...
|
-
solar zonder grenzen fundraising
solar zonder grenzen fundraising
Solar zonder Grenzen is een organisatie die in Afrika en Azië kleine decentrale zonnestroominstallaties bouwt om zo ondermeer scholen en ziekenhuizen te voorzien van elektriciteit. Wereldwijd zijn er 1,6 miljard mensen die geen of nauwelijks toegang tot stroom hebben.
In 2012 lanceert Solar zonder Grenzen een nieuw project in Togo. Lokaal geproduceerde kalebaslampen vervangen voortaan de schadelijke olielampen. De kalebaslampen kunnen voordelig gehuurd worden en zijn oplaadbaar aan zgn. zonnekiosken. Quiviv creëert voor het Lichtfestival in Gent een lichtinstallatie waarbij de voorbijgangers met een eenvoudige sms een licht 30" kunnen aansteken in de kalebassenboom. De actie SMS4LIGHT levert naast heel wat press exposure maar liefst 6.600 sms'jes op. Quiviv levert het concept, de productie, de sponsorwerving en de communicatie.
Meer info:
www.solarzondergrenzen.be
www.sms4light.be
|
-
bis buzz -en radiocampagne
bis buzz -en radiocampagne
BIS, dé bouwbeurs, is de jaarlijkse afspraak van meer dan 80.000 bezoekers met meer dan 500 exposanten actief in bouwen, verbouwen en immobiliën.
Quiviv levert het concept en de productie van een nieuwe 20” radiospot voor een intensieve campagne op Qmusic en Studio Brussel. Daarnaast wordt ter ondersteuning van de online wedstrijd 'Win een badkamerrenovatie twv 5.000 euro' een buzz -en fieldcampagne op poten gezet in verschillende centrumsteden in Vlaanderen. Het 'bad' speelt uiteraard een prominente rol.
|
|